men här står jag ju, var äääär ni??


Vaktmästare 1: "Det finns bara förråd till de mindre lägenheterna, ni har inget eftersom ni bor i en familjelägenhet."

Vaktmästare 2: Det finns förråd i källaren, men de tillhör ingen särskild lägenhet utan man får ta ett som är ledigt och sätta lås på."

Vaktmästare 3: "Ja, det finns förråd till varje lägenhet men det går ett förråd på två lägenheter så man får dela."

Granne: "Det är klart att ni har ett förråd! Det ligger härnere i källaren."


Öppnar stor tung dörr med skyddsrumsskylt och kedja på, kommer in till en lång korridor av gallerburar med nummer på, stannar framför 4403. Förrådet innehåller några gamla filtar men i övrigt tomt. Utan lås.

Det står där och väntar på oss. Undrar varför vi har dröjt så länge. Nästan tre år.

Men jag e int bitter jag. Förutom att jag väl tycker att alla nyinflyttade bör få en lapp i stil med "Hej och välkommen hit, tvättstugan är den högra dörren och bakom den vänstra finns ert förråd, sophämtning är på torsdagar, bla bla", ja förutom det är jag bara väldigt nöjd över att vi nu faktiskt har vårt lilla förråd. Här ska röjas.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Åh vilka jubelpuckon!

Också kul med idén om att bara de små lägenheterna har förråd. Borde det inte vara just familjelägenheterna som skulle ha förråd..?

Men som sagt, härligt med ett nu i alla fall. Det kan ni hyra ut dyrt till nån granne som också tror att de inte har ett förråd...

2011-07-10 @ 18:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0