svärje


I fredags kväll tog jag och mannen ledigt från övriga världen, men återvände till de levande tidigt lördag morgon då det var dags att bila ut till landsbygden för församlingsledarträff. Regnet öste ner med undantag för lite dripp dropp mitt på dan, men varma tröjor och en lada fylld med trevligt folk gjorde vädret till ett mindre problem.

Söndagen var lika social med picknick i Rosendals trädgård, och naturligtvis sken solen eftersom vi hade klätt oss varmt. Väderironi när den är som bäst.

Idag är ordningen återställd med ösregn utanför fönstret. Det känns skönt. Snart ska jag snöra på mig dojorna, ladda telefonen med ett sommarprat och ge mig ut för en liten vandring. Men idag får den bli kort. En förkylning är på g och det vore synd om han fick hjälp att poppa fram.

Tänk vad mycket man kan skriva om ingenting. Om vädret. Så svenskt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0