on the radio


Det blev visst en vanligt lång promenad idag ändå, förkylningssymptomen dämpades efter ett tag. Puh! Idag var Babben Larsson i lurarna. Tänk att hon hade skivkontrakt en gång i tiden.

Och det är ju så lustigt, det här med sommarpratare. De som väljs ut är ju profiler på något sätt, men inte nödvändigtvis för att de har gjort något storartat eller varit med om något traumatiskt. Som Johan Wester från humorduon bakom Hipp Hipp, han började sitt sommarprat med att rabbla allt han inte har gjort eller är. Alltifrån inte haft cancer till inte suttit inne eller flytt från något krig. Ja, ni förstår.

Men så tänker jag - det är ändå ganska effektfullt när en person får sådär mycket radiotid. Drygt en timme, helt oavbruten. Ingen som lägger sig i, säger "nämen sådär kan du väl inte säga" eller "gud vilken tråkig anekdot". Det händer nåt med folk. Deras liv visar sig innehålla nog så mycket intressant för att ta upp i radio. Oftast i alla fall. Det är väl någon jag har stängt av mitt i, men å andra sidan kanske det var favoriten för någon annan.

Hur som haver, jag tror inte att det är en så jättedum idé att ha ett medieforum där folk tillåts prata till punkt. Det var nog det som var min poäng.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0