eufori


Det perfekta löpsteget. Det jobbar vi med nu. Dagens löppremiär började sådär. Man kan väl säga såhär, att pensionärstanten som joggade innan mig på löpbandet fick sig ett rejält skratt. Jag gjorde "Bambi på is". Mycket bättre än "Disney on ice". Originalet med Bambi alltså, själv vet jag inte vilken kategori jag kvalade in på.

Men, sen gick det mycket bättre. När jag sprang på tå. Och farten ökade. Det var helt magiskt. Plötsligt flög jag ut ur gymmets fönster, över gräsmattan och vägen, ut på åkrar som tydligen bara fanns där och med vind i håret. Lite som en utomkroppslig upplevelse. Jag märkte knappt att sjukgymnasten gick omkring och inspekterade, rättade till och hurrade på. Det måste väl ha varit det perfekta löpsteget om något? Speciellt eftersom jag inte har fått ont i knät efteråt heller. Peppar peppar trä trä. Revisor...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0