ålder är relativt


När jag jobbade heltid på hotellen hände det ofta att jag och mina kollegor fick höra ett och annat från våra gäster. Min kollega fick till exempel frågan hur gammal hon var från en äldre amerikansk man, och när hon bad honom gissa utbrast han efter en minuts funderande: "Well, you can't be a day over twelve!". Helt allvarlig.

Jag är inte så insatt i amerikanska arbetslagar men nog är det väl lite väl ungt att bli incheckad av en tolvåring även over there?

Anledningen till att jag tar upp just den här historien är gårdagens besök på det där stället där de pratar massa och procent. Där fick jag veta att min metabola ålder är, håll i er nu, tolv år. Man kan säga att det är ens "ämnesomsättningsålder". Det är därför jag alltid blir hungrig en timma efter en måltid. Tolvåringar är ju ute och leker så mycket, och blir ju hungriga. Inte konstigt liksom. Nu ska jag ut och cykla på gatan innan mamma ropar in mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0