hotad fejkmamma


Igår hade jag och Edvin kändisspaning på Skånegatan. Jag var hyfsat nöjd med Sanna Lundell men Edvin hade nog hoppats på åtminstone någon från Babars familj. Så vi tröstade oss med att sparka höstlöv och baka citronkaka istället. Och fundera över hur man får fyr i en gasspis...

När storasyster var hämtad på förskolan tog vi en sväng till parken där en tant berättade historien om alla statyer vid Greta Garbos torg. Mycket intressant, innan hon blinkade menande åt Signe och sa 'nu får mamma lära sig lite historia'. Jag hann aldrig rätta henne innan hon kom in på att hon själv var farmor och att det ju är såå roligt med barn. Erhm, javisst, absolut. Men de här tv... äh vad sjutton, ja visst är det, skrock skrock. Nu ska vi gå hem, hejdå tanten. Erhm. Ibland orkar man inte korrigera detaljer.

Ikväll sitter jag på hotellet. För en stund sedan ramlade en gäst och skadade armen rätt illa, så han packade väskan och skulle åka till sjukhuset. Och nyss var det en mc-brud som blev upprörd när jag inte ville låna ut toaletten till henne och hennes...gäng? Rena rama vilda västern här. Vi borde få risktillägg för stressande arbetsplats. För psyket alltså. Tänk om hon står här utanför med Bandidos när mitt skift är slut. Vem betalar för de blåmärkena? CSN?







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0