rässäppt rimmar på nästäppt


Ok, jag är nog beroende, men det är ju sååå gott! Såhär va: Först gör jag en stor kopp rykande chaite. Sedan mäter jag upp två deciliter baristamjölk som jag värmer en sväng i mikron. Efter det kör jag elvispen genom den varmljumna mjölken tills den börjar skumma ganska mycket. Därefter håller jag bort skummet medans den skvätt mjölk som inte skummats hälls ner i teet, sedan får skummet plumsa ner över hela koppkanten. Slutligen strör jag kanel över hela härligheten. Voila, en hemmagjord chaite.




På den här har jag hävt både kanel, kakao och chilipulver men det var ingen höjdare. Endast kanel blir bäst. Man ska inte dra upp alla fiskar i sjön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0