klassikers



Jag är inte alls sugen på att svara på instuderingsfrågor till Metodpraktikan. Istället surrar hjärnan iväg på nostalgiska upptåg. Till tidigt nittiotal och två småtjejer som lekte skolklass med en rosa flodhäst och en vit nalle. Köpte godis på Vårdcentralens kiosk, och försökte översätta låttexter som blev alldeles för sorgliga. Får fortfarande en klump i magen av den här.





Med några få ackord på synten kompade vi oss själva till låten som gick extremhögt



Oh well, memories. Får väl återgå till kapitel sju och skillnaden mellan teoriprövande och teoriutvecklande undersökningar. Bajsa ner dig dumma bok.


Kommentarer
Postat av: Anonym

:-) Jag kommer också ihåg dessa låtar! Hade de på kasettband som man spelade in från radion. Har nog några versioner där jag, med Eternal Flame i bakgrunden, spelar in mig själv också med på kanske inte helt korrekt engelska... Ljuva 80-tal :-)



Gillar dina inlägg!

Kram kram

2010-10-19 @ 21:00:34
URL: http://nevertoolate.webblogg.se/
Postat av: Susanne

tror att ebba och nallsen saknar våra lektioner! :) mltr är aldrig, de har elvin fått lyssna mycket på i magen :)

2010-10-21 @ 19:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0