summering i rätt landskap


Liten rapport från Västergötland (för detta är ju faktiskt inte Småland om man ska vara noggrann). Jag har hittills lyckats med att:

- slänga mammas och pappas salami som de köpte i Alperna i ett ambitiöst försök att städa ur deras kyl. Till mitt försvar var den stenhård ("den är mjuk och fin inuti!" baah...). 

- bränna upp två sår på smalbenet efter att ha ställt mig i vägen för ett hundkoppel av gummi med en extremsnabb hund i andra änden.

- baka en helt sannslöst smaklös rabarberpaj (jag vet, jag testar att koka rabarberbitarna i honungsvatten innan så pajen inte blir så sur...)

- gå i sömnen båda nätter som tillbringats hos mamma och pappa, varav en av gångerna ställt mig vid pappas sängs fotända och berättat att någon kollade in genom mitt sovrumsfönster.

- gå på Habo marknad och där konstatera att sambatåget har samma låt som när jag och mitt valthorn medverkade för sjutton år sedan, och dessutom inse att jag är en usel prutare. "Fem kronor så är boken din!" "Nej nej, tio kronor kan jag ge!" 

- uppdatera mig på vad som har hänt i Hem till gården sedan jag senast kollade för några år sedan.

- visa var det ekologiska skåpet ska stå. Ööh. Jag klarade tentan alltså...


Vad jag däremot inte lyckats med är att träffa barndomsvännen Susanne, så det tänkte jag se till att göra på torsdag. Då ska jag inspektera hennes mage som jag hoppas har vuxit sedan vi sist sågs!


   
Här lussar jag och Susanne på dagis (jo, det hette faktiskt inte förskola på vår tid). Hon till vänster och jag till höger.




Kommentarer
Postat av: Lena

Det låter som om du har haft en höjdarvecka. Också allt regn ovanpå det. Nu kan det bara bli bättre!

2010-06-10 @ 20:13:22
Postat av: Susanne

Den hade faktiskt blivit rätt mycket större :)

2010-06-10 @ 21:59:16
Postat av: sara

usch ja vilket hemskt väder, det gäller att sysselsätta sig :)



japp, rund och fin mage! nu ser man ju att du är gravid ;)

2010-06-10 @ 23:25:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0