så det kan bli


Igår hittade jag korsordsboken som vi hade med oss på bröllopsresan.

Vi löste korsord hela den veckan. På flyget ner till Grekland, i väntan på färjan över till Skopelos, på alla öns stränder, i bussen till alla öns stränder och på hotellrummets balkong om kvällarna efter att vi hade varit på favoritrestaurangen (vi var ganska tråkiga, hittade en bra restaurang där vi gillade maten redan från början och besökte i princip bara den resten av veckan. Ägaren hälsade till slut på oss på stan, men eftersom vi inte kunde nån grekiska log vi bara fånigt tillbaka). Men vi löste som allra mest korsord när vi blev fast på Thessalonikis flygplats i nio timmar på grund av att en lampa i planet var paj.

Den lilla boken var alltså guld värd. Och nu är den återfunnen. Låg i en gammal tygkasse som har hängt i hallen. Jag inbillar mig att jag kan känna lukten av sand och sol på sidan mellan de lätta och medelsvåra korsorden.

Idag har jag bakat rödbetsbröd och morotsbröd. I de sistnämnda petade jag in lite banan också. Det kanske kan vara gott.

Degen till rödbetsbröden blev så lätthanterlig att jag fick för mig att kavla ut den. Den såg plötsligt ut som en pizzabotten så jag började pensla med olivolja och vips hade lite salamibitar och mozzarella åkt på, skjuts in i ugnen. Min spontantillagade rödbetssalamipizza blev faktiskt inte dum. Tänk vad bra det kan bli när man vågar sig utanför receptets ramar (testa dock aldrig mango tillsammans med grönsaksbuljong, ingen höjdare...).





Häromdagen rensade jag ut alla skor som vi inte använder just nu från hallen och tryckte in dem i garderoben. Såhär prydligt blev resultatet. Tänk om vi kunde hålla oss till endast ett par favoritdojjor var...?




Kommentarer
Postat av: Susanne

Titta där ja, det är ju minsann inte bara fru stålenbring som har många skor, herrn i huset får också känna sig lite skyldig ;)

2010-06-22 @ 18:04:44
Postat av: sara

exakt, ville göra detta extra tydligt ;)

2010-06-28 @ 00:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0