nattvakt


Inatt är det jag som håller ställningarna i Gamla Stan. Eller, det är väl snarare så att väktaren som precis var härinne fixar gängbråken, och jag som tar åt mig all äran fast jag egentligen har kontrollerat fyra gånger att dörren är låst och släckt ner så att ingen från gatan får några dumma idéer. Det räcker med att väktaren var knappt nitton fyllda och lite pubertalt nervöst skulle börja småprata när han signerade sina kontrollistor, eehhh...ööööh...bröööl...dig har jag inte sett här...kör du dag elle..?? brööl....jag går på semester imorgon, får man se dig nån mer natt? bröööl....jaså, du ska vara på victory sen, där är jag med, bröööl. heheee, hejdå....du har numret om nåt händer va? brööl....
Han påstod även att det var skönt att det sällan hände nåt på nätterna eftersom han hade en så vild fritid.

Jag tänkte att Radio P4 Jönköping skulle roa mig inatt. Först pratade de om att de skulle minnas radiosändningar från 1964 kallt, men jag börjar så smått inse att de sänder en hel radiosändning från det året. Hoho. Det lät som Magnus Härenstam nyss, kan det stämma? Han läste nyheter.        

Nu slog Storkyrkans klockor midnatt. Natti natti.


Kommentarer
Postat av: storebror ser dej

Vigtigpetterinlägg....

Väktaren är knappt minst 20 fyllda.... annars får han inte jobba själv, regleras av länstyrelsen som kontrollerar polisens fap.

2010-06-28 @ 10:10:54
Postat av: sara

aah, han borde kanske odla skägg då så han ser äldre ut, lär ju inte få nån respekt på gatan annars :)

2010-06-28 @ 16:08:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0