natta


Bara drygt tre timmar kvar på passet, sen får jag tillbaka mitt liv. Jag förstår inte hur nattpersonal fixar det här. Hjärnan kan ju inte tänka en enda färdig tanke innan man förvirrat inser att man redan glömt vad det var man tänkte på. Eller skulle göra. Eller säga.

Och på dagen sen, visst att det är skönt att få gå och lägga sig när alla andra ska upp men det är väl också det enda. När man vid ettiden ragglar upp ur sängen känns det sketen i mig inte som att man har fått sina sex timmars sömn. Nehej, jag vill bara gå och lägga mig igen. Det är fel timmar att sova på för att det ska bli samma sak, helt enkelt.

Men det var ju inte gnälla jag skulle göra. Nej, jag tänkte berätta att jag hade sällskap en bra stund här inatt. En amerikanska som var i Sverige för första gången och som akut behövde ladda sin iPhone. Hon hade gått ifrån sina kompisar för att hennes pojkvän ringde och berättade att han hade strulat med en annan tjej, därhemma i USA alltså. Så hon blev så arg att hon bara gick och gick tills hon hamnade utanför hotellet. Och där stod jag, med laddningsmöjligheter och all tid i världen. Vi pratade på en bra stund om livets små mysterier. När klockan närmade sig två bytte vi emailadresser och sen traskade hon tillbaka till sitt hostel. Hon sa att om jag nån gång kommer till New York så får jag lätt bo hos henne. Sådär ytligt generöst och amerikanskt sa hon det. Så jag ska nog inte boka flyg imorgon direkt. Men ändå. Hon var hur trevlig som helst. 

Sedan kom det några skummisar som stannade till och började rycka i dörren till butiken här bredvid. De kollade in genom rutorna och sparkade för säkerhets skull på dörren några gånger. De höll på så en längre stund så jag tyckte det var bäst att ringa polisen. De sa att de skulle skicka en bil, men det var för två timmar sen. Hmm, ingen högprio alltså. Det är verkligen för lite action häromkring. Jag funderar starkt på att ringa igen och krydda historien lite. Fort, skicka en bil. Inbrottstjuvarna har börjat bita varandra i benen i frustration över att de inte kommer in i butiken. Det är blod på hela gatan. Ta med er en mopp.  


   



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0