nya ord från blaska


Det ligger en skvallertidning på ett av hotellen. Mitt ordförråd har därför utökats betydligt, så jag tänkte att jag skulle bjuda på listan med nyfunna ord:

sexhämnas

realityex

tvåmansfest

bromance

alkoholfotboja

mobilunder

bilstalker

hårdknackad

semihångla

pappachock


För övrigt blev jag nyss gräsänka när Danne stack iväg till Hamburg för en dryg halvtimme sen. En hel vecka.

Så nu sitter jag här och funderar på om jag skulle ta tag i disken och ta fram dammsugaren... Men nej, jag har ju en hel vecka på mig. Jag gör nog en kopp te till och lyssnar på Trains senaste skiva, Save me San Francisco.







Kommentarer
Postat av: Susanne

Va allmänbildad man blir av din blogg, har ju lärt mig massa nya ord idag :)

Nej, det blev en blå classic, förra årets modell och färg, vilket vi tjänade 2000 på...och den var blå, jag kunde inte stå emot! :) Blir säkert supersnyggt med den röda 70-tals-skötväskan från Babybjörn som tant Anci köpt på Tradera :) Ja, folk börjar kalla mig tjockis nu...jag bara rycker på axlarna och låtsas som ingenting ;)

2010-07-05 @ 19:41:10
Postat av: sara

woow, retrobebis :) haha, det vore väl första gången nån kallar dig tjockis ;) hoppas du står ut i värmen!

2010-07-07 @ 11:56:58
Postat av: G

Semihångla låter spännande =) Men vad betyder det egentligen? Google ger inga ledtrådar.

2010-07-08 @ 15:29:07
Postat av: sara

bara din fantasi sätter gränserna g. jag tror tom cruise var inblandad. fresten, när är du tillbaks häruppe? då måste vi triogrilla.

2010-07-09 @ 00:20:26
Postat av: G

Du vet alltså inte.



Triogrilla - Trevlig grillning för tre pers, varav två utgörs av ett gift par, och där alla inser att det saknas en person men gör vad man kan för att förtränga det.



Tar mig nog inte upp förens det är dags för kursstart runt 26aug. Och sen är det ju bröllop helgen efter det. Men jag får ta mig ner till sthlm för en grillning medans man ännu kan kalla det sommarvärme. I värsta fall indiansommar.

2010-07-09 @ 16:49:34
Postat av: sara

nej nej, du har helt missförstått det ordet. triogrilla = grillning för tre personer som för extremt belevade och intelligenta diskussioner kring halloumiostens smältpunkt.

indiangrillning får det bli. och bröllopshäng.

2010-07-10 @ 11:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0