kostymen vann


Planen för ikväll: Hemkörd pizza och zappande mellan tre filmer - Stolthet & fördom, Down with love och Ghost.


Summering i halvtid: Halva pizzan uppäten, plånboken skinnad och kostymdramat har tagit en klar ledning.


Ja, den där Down with love kollade jag knappt på och även om Ghost ger nostalgiskvalp är det bra löjligt när Swayze säger "dido" och Demi Moore blir sååå rörd för att han är ju egentligen död. Och så ska han lyckas flytta på gamla ölburkar med tankekraft. Ja, eller nåt sånt. Vad gäller kostymdramat kämpade jag faktiskt emot ett tag eftersom jag starkt hävdar att den första versionen är den bästa. Men jag kan leva med den här också. Keira Knightley är helt ok, och varianten av Jane lite mer övertygande än giraffen i den första.

Så jag får väl leta upp närmaste storslagna hedlandskap, spänna på mig capen och långklänningen och låta lockarna flyga bäst de vill kring skallen. Det vore passande nu när min Mr Darcy kommer hem igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0