fjantigt, djupare, nukleära frågor


Imorse var jag nere hos vaktmästaren för att förlänga vår parkeringsplats och skaffa nya skåpknoppar. På köpet fick jag en utläggning om hur illa svårt det är att hålla gatubrunnarna rena från löv och slagg så att det inte blir översvämning. Jag fick lära mig hur tajmingen är helt avgörande när det gäller att rengöra brunnarna. Tyvärr tog jag inga anteckningar så vill ni veta mer får det bli direkt ur minnet när vi ses.

När vaktmästaren sedan plockade fram en påse knoppar ur en låda insåg jag att de var av finaste sort. Samma knoppar har tillverkats i fabriken mitt emot mina föräldrars hus. Eller kanske bara packats? Hur som, de heter Habo och det är faktiskt häftigt. Jag känner att det behövs bildbevis här:




Om någon undrar över de bruna fläckarna så beror det på att jag råkade spilla te över bevismaterialet.
Och om någon tänker att jamen det här var ju ett meningslöst inlägg så har ni alldeles rätt. Den här bloggen är fasligt mycket djupare.

Inatt efter jobbet bär det av till Jönköping igen. Man kan tro att vi har klippkort på E4:an.  



Kommentarer
Postat av: Emma BS

...VI har klippkort på E4an...så du bara vet! ;-)

2010-07-30 @ 14:04:08
Postat av: Lena

Då tycker jag att din blogg är betydligt trevligare.

2010-07-30 @ 14:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0