det här med borr


Det är skrattretande att jag var rädd för att sömnen skulle bli störd nu när jag är gräsänka och sover helt allena. För att jag var alldeles ensam i lägenheten med alla lustiga ljud, att det skulle hålla mig vaken.

Sömnen blir störd. Men det är inte makens fel, utan en borr modell supersize som härjar nere vid tunnelbanan. Mellan två och fem höll den sig sysselsatt inatt. Och mig. Jag for upp som ett skott när den satte igång, hela huset dånade och jag tänkte att här kommer den. Jordbävningen. Så alla fönster blev ordentligt stängda och tillbaka till sängen igen. Bara för att konstatera att borrljudet går genom alla möjliga sorters väggar. Genom tid och rum liksom. 

Hett och kvavt blev det också. Ja usch vad jag gnäller. Men det är liksom lite seeegt när man slutar halv elva på kvällen och sen ska upp strax efter fem igen. 

Skönt att jag är på det gamla vanliga hotellet idag. Här hittar jag allt och kan utföra sysslorna lite sömngångaraktigt. 

Good morning O'l towners!   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0