la principessa



The girl's name Sara is a variant of Sarah (Hebrew) and the meaning of Sara is "princess"

Hallååå, var har den här infon funnits under hela min uppväxt när man i diskussioner om vad allas namn betydde lite besvärat mumlade "härskarinna och furstinna...erhmm..."?? Prinsessa, hohoo, det är ju mycket häftigare. Eller häftigare än härskarinna är väl synd att säga, men lite trevligare att förknippas med en tjej med makt som samtidigt inte behöver se ut som en kokerska med hälsporre.





Kommentarer
Postat av: Susanne

Som att du var prinsesslik när du var yngre då eller, hahaha ;)

2010-12-01 @ 18:06:48
Postat av: Anonym

njaa, kanske inte klassisk prinsessa dårå :P

2010-12-02 @ 07:13:27
Postat av: Susanne

Kompromiss: Härskarprinsessa :)

2010-12-02 @ 09:36:02
Postat av: mamma

Men Sara det är väl mycket mera värt att vara furstinna än prinsessa....Makt och position behöver inte vara negativt Nu fick du ju egentligen namnet för att det var din mormors namn också...

2010-12-05 @ 11:01:35
Postat av: Linda Jonzon

Hej Sara! Jag gillar din blogg och just nu särskilt tre i topplistan här över.

Mitt namn betyder vek och späd. Jag önskar att det aldrig hade kommit ut...

Kram Linda

2010-12-07 @ 15:11:06
URL: http://www.sammanlagt.se
Postat av: sara

tack linda, vad roligt att du gillar den! själv brukar jag titta in på er blogg lite då och då, gillade din text om uteliggarna i köpenhamn. haha, stackare, men du ju välja att säga känslig och graciös eller nåt? ;) kram till er båda!

2010-12-08 @ 15:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0