nämen nu skriver hon igen



Gårdagens citat, tjej pratar i telefon på tunnelbanan:
"Men jag fattar inte! Varför firar vi Kristi himmelsfärds dag? Vad hände då liksom..??"

Nä, nu var jag taskig. Man kan ju faktiskt inte alltid höra på namnet vad vi firar så hon kanske bara uteslöt det automatiskt. Eller kan man inte? Påskharen på påsk och den 24 december firar vi uppfinningen av juuulet.....


När jag joggar får jag massa bra skrividéer, men de försvinner när jag sen ska krysta ut ett blogginlägg. Vissa perioder är helt enkelt kreativa, andra...inte alls.

Skolan sväljer mig med hull och hår, och ändå lägger jag inte en bråkdel av vad jag borde på den. Varför börjar varje kurs med en bra tidsplan, ambitiös inställning och ett "brinnande intresse" för att förfalla till en nivå av tidsoptimism, ointresse och en nedrans tentaångest? Every single time. Det är som att lära känna sig själv på nytt, varje kurs. Just det, jag var ju en sån där håglös och ointelligent rackare, och titta vad gulligt med tidsplan och nya färgpennor, moahaha!







Kommentarer
Postat av: G

Jean kommer få sina mediciner. En halvår senare slutar ha ta dom för att känner att "de gör att han begränsas". För att få utlopp för sina känslor och uppmärksamhet börjar han med estradpoesi och efter ett lyckat framträdande i Talang blir han Jean med hela svenska folket. Inom kort hör man "No more fucking UNO" runt om i landet som ett stående uttryck för tristess och repetitioner.

2010-05-02 @ 16:46:02
URL: http://kvartvertio.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0