välhängda tavlor och fänkålsleverans


Efter att ha spelat död i flera dagar är nu teven åter på. Singelbönderna och fotboll var de avgörande faktorerna som fick oss att trycka igång tjockburken. Men bara för ikväll. Imorgon får han stirra tyst i sitt hörn igen. Det är konstigt hur mycket man får gjort när man utesluter/drar ner på tevetittandet... Klyschor som är sanna är de allra bästa.

Ikväll är en hemmakväll, det behövdes. Veckan började bra med sånggrupp hos Angelica, ååh vad attans kul det är! Jag och Madde stirrade fascinerat på Ida när hon inlevelsefullt tolkade Linkin Parks Numb. Kan för övrigt tipsa om den akustiska versionen på den låten, så fin. Bra text. Sen förundrades vi alla återigen över Anders Ekborg, den karamellen. 
Efter det vart det vidare till Madde för avskedsmiddag för Johanna som åker tillbaka till Tyskland snart. Gråt och tandagnisslan. Danne anslöt där. Vi kom hem runt tolvsnåret, snark.
Igår var det bönegrupp hos söta familjen S på Skånegatan. Daniel såg Persbrandts sportbil och var glad resten av kvällen trots en tom mage. 
Så ikväll har vi slappat. Städat. Ätit hallonpaj. Hängt tavlor. Och jag har glatt mig åt att få bli gudmor. Ska dela ansvaret med lilla grynets ena moster, men jag går in för det här med hull och hår. Jag ska lära Filippisen allt jag kan. Som att När lillan kom till jorden står på sidan 10 i Nu ska vi sjunga. Och att man inte ska äta kanterna på osten för de smakar paraffin. Hon kan förresten hoppa över alla kanter. 

I början av veckan fick vi ännu en leverans av vår grymma bröllopspresent, nämligen Ekolådan! Jättebra bröllopspresenttips för er som behöver ha ett sånt. Himla lyxigt att öppna dörren och där ligger äppelmust, chokladkex och fänkål, allt i samma låda. Ekoreko. Fantalastiskt. Emma, du är min guru.         



Vacker ekostämplad leverans.

Kommentarer
Postat av: Han som hänger tavlor

Fanns det chokladkex????

2009-10-15 @ 09:28:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0