bye bye scrubs


Rastlööös!

Jag har egentligen massor att göra, ändå är jag rastlös. Hur hänger det ihop. Ungefär lika logiskt som att jag hittade gammal tandtråd i mitt förkläde igår när jag skulle knåda pizzadeg. Undrar om det nånsin händer pizzabagare. Flozz and bake. 

Apropå den där pizzadegen. Ett litet tips. Använd inte för mycket grahamsmjöl, använd om möjligt aldrig grahamsmjöl, när du bakar pizza. Jag har aldrig knådat ut en tegelsten, men om det gick så skulle den bete sig ungefär likadant. Pizzan fick bli pizzabullar, och mätta blev vi ju i alla fall. Det räknas. 

Maken ringde igår kväll efter jobbet och bad mig om en udda tjänst. Han satt på bussen hem och undrade om jag kunde högläsa ur boken via telefonen under hela hans bussresa... Han är ingen storläsare av rang, men när han väl läser en bok kan ingen klandra honom för att inte vara fast.

Dock hade hans fru föga förståelse för hans maniskhet, och såg istället sista avsnittet av Scrubs. Det känns jättekonstigt. SISTA avsnittet någonsin. Snyft. Det är vad jag kallar en kultserie. Den borde alla se, som en sorts allmänbildning. Den och Gilmore Girls. 



      

 
    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Asså menar du sista sista scrubs eller sista med JD, för visst gör den en säsong utan honom, eller har jag bara fått för mig det? Såg sista med JD, tårfyllt...:(

2009-12-13 @ 13:17:55
Postat av: sara

oj, det har inte jag hört. vad knepigt, JD är ju scrubs liksom! isf menar jag sista med JD! :)

2009-12-13 @ 13:28:38
Postat av: Helene

Dom kör en nionde(?) säsong nu (i USA) som heter Scrubs- Med School. Check it out vettja! =)

2009-12-13 @ 20:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0