det här med kungen och hans vänner


Jag skulle aldrig kalla mig själv royalist. Nej, jag kan nog vrida lite på mig när jag ser siffror på hur mycket av skattebetalarnas pengar som ska bekosta de kommande kungabröllopen, för att inte tala om hur mycket som regelbundet går till kungafamiljen.

Nej, jag får nog komma på ett annat namn för den åkomma jag lider av. Den som gör att jag inte kan låta bli att snegla på Svensk Damtidnings framsida hos frisören (öppna den? oh no!), eller "låta teven stå på" under kungahusets årskrönika eller vad det nu kallas när de summerar året med kungafamiljen. Jag tror till och med att jag har utbrist "hon verkar sååå trevlig den där Victoria!" i något svagt ögonblick (och då hjälper det inte att jag i alla fall inte kallade henne Vickan, skadan är skedd ändå på något sätt). 

Och idag fastnade mina ögon vid en pyttepytteliten länk. Svensk Damtidning finns på nätet. Jag behöver inte längre snegla lite diskret på omslaget hos frisören, jag kan i hemmets lugna vrå snaska i mig allt som finns att veta om Sveriges, Danmarks eller Monacos kungahus. Känslan är berusande. Och samtidigt otroligt frånstötande. 

Och inte nog med det. Jag tänkte förleda även er in i fördärvets håla av tantintressen:
http://svenskdam.se/
 


Kommentarer
Postat av: Lena

Tack för tipset. Nu slipper man komma tidigt till frisören för att läsa ikapp sig i tantsnusket.

2009-12-18 @ 09:00:39
Postat av: Christine

Nämen! Sån där är jag med! Fast jag sitter mest och retar upp mig när jag läser tidningarna. Särskilt om det är bilder på "småsessorna och prinsarna" som ler stelt fast de bara är fem år.



Länken är frestande...

2009-12-18 @ 14:28:45
Postat av: Simon

Jag har ju kommit fram till att Sverige kommer att gå med vinst på prinsessbröllopen. Genom landets absurda moms kommer alla turistande tyskar att se till att pengarna kommer igen innan vi hinner säga republikanska föreningen...!



Hade inte noterat din blogg tidigare. Du skriver bra!

2010-01-13 @ 23:53:02
URL: http://mrsundberg.blogspot.com
Postat av: sara

hmm, jag är fortfarande skeptisk angående det där med pengarna simon, men du ska ju veta allt om ekonomi så jag kanske får lite på dig ;)

tack, välkommen in! :) är du kvar i englandet förresten??

2010-01-14 @ 10:25:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0